maanantai 25. elokuuta 2014

Core eli ytimessä ollaan

Jaahas, käväisinpä siinä coressa. Selkä, vatsa ja kyljet. Kuvauksen mukaan "tunti sopii kaikille". Tottahan tuo voi olla, mutta kaikki eivät kyllä pysty tekemään kaikkea tunnilla. Homma alkoi lämmittelyllä. Tämän jälkeen seurasi lankku, jossa käsiä olisi pitänyt siirrellä. Kääntyminen lankusta sivulankkuun ei musta oo myöskään ihan alottelijoiden hommaa tai helpoimpia juttuja. Onneks olin tän arvannu, ja vetelin lähes koko tunnin helpotetuilla liikkeillä.

Oon yrittäny blogissa välttää ammattijuttuja. Opettaminen ja ohjaaminen on kuitenki mun intohimo (juu, oon vähä outo :P ). Ja musta lähtökohta opettamiselle on oikean tason löytäminen. Tasoon taas liittyvät opetussuunnitelmat ja muut systeemit, joissa määritellään opetuksen/ohjauksen sisältö. Jos siis tunti sopii hyväkuntoisille liikkujille, niin tämän voisi mainita esitteessä. Tai vaihtoehtoisesti voisi vetää tunnin, joka aidosti sopii kaikille. Että mä niin asettasin tän asian tärkeäksi lähtökohdaksi opettamisessa ja ohjaamisessa ihan kaikkialla... 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti