sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Piimäkakkua ja nenäliinoja

Jossain naistenlehdessä kehotettiin elämään omannäköistä elämää: sisustuksen ei tarvitse olla suoraan sisustuslehtien sivuilta repäistyä ja viikonloppuna voi kokkailla muutakin kuin avokadopastaa. Mun mielestä ihan kannatettava juttu. Jotenki tuntuu, että entistä useammin pitää pysähtyä miettimään, mikä on oikeasti se mun juttu. Uskon nimittäin, että elämä on onnellisinta silloin, kun valinnat on omia, vaikkakin sitten valtavirrasta poikkeavia ajoitukseltaan tai laadultaan.

Piimäkakku ei varmaankaan ole kuuminta hottia - ainakaan sen reseptistä ei ole tullut jakomenestystä facessa. Piimäkakku on kuitenki eka leivonnainen, jonka oon oppinu tekemään. Musta se on myös hyvä ja nopeasti valmistuva tarjottava, jos joskus pitää kiireellä toimia.

Piimäkakku (isoon vuokaan: mulla tarkoittaa taikinaa syömiseen, nam :P)

4dl piimää
2tl sooda
2,5 dl siirappia
2,5 dl sokeria
1,25 tl neilikkaa
250g voita
7,8dlvehnäjauhoja


Nenäliinat otsikossa selittyy kunnon flunssalla... Oon viettäny ittekseni omien ajatusten kanssa 3 päivää laatuaikaa. Alkaa seinät kaatua päälle: onneksi flunssa tuntuu vähä talttuneen ja huomenna pääsee ihmisten ilmoille. Sääennustuskin näyttää pitkästä aikaa siltä kun pitääkin: AURINKOA! :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti