torstai 27. maaliskuuta 2014

Yökyöpelöintiä

Kelloja siirrettäessä on uutisoitu, että me iltaihmiset kärsimme siirrosta viikon. Kokonaan kuulemma pääsemme takasin rytmiin SYKSYLLÄ, kun vaihdetaan takaisin talviaikaan...

Mun luontainen rytmi olisi seuraavanmoinen: nukkumaan yhden-kahden maissa ja herääminen kymmenen-yhdentoista maissa. Pidemmillä lomilla homma keikahtaa aina tähän. Ylipäänsä vihaan aamuja. Tai korjaan, oon jotenki tottunu niihin, mutta en koskaan herää pirteänä. Onneksi oon nykyään tajunnu, että vaikka kuulostaa mummomaiselta, niin kannattaa mennä nukkumaan kymppiuutisten jälkeen. Herätys 6.30 on silloin lähes siedettävä. Suihku, tee ja Möllerin tuplat on ihan ehdottomat aamuun. (Vaihdoin kahvin teehen 15 vuoden kittaamisen jälkeen ja voin suositella: vatsa ja kroppa kiittävät. Ihmeesti myös aamuteellä pystyy toimimaan.) Kellojensiirtoa odotellessa siis...

                                              Elokuiset kesäyot <3

2 kommenttia:

  1. Mun luontainen rytmi olis ihan sama. Mulla on vuorokaudessa kaksi sellasta aktiivijaksoa ja ne ajottuu siihen 11-12 välille päivällä ja yöllä. Nykyisessä aamuvirkkujen maailmassa, jää tuo toinen täysin käyttämättä.

    VastaaPoista
  2. Juu, harmittaa kans ku pitäis olla parhaimmillaan esim. aamuisin... Onneks on viikonloput ja lomat: saa rytmin sopivasti sekasi :P

    VastaaPoista